Drošība ielās – Latvija pret Rīgu

Rīga ielu atjaunošanas un rekonstrukciju projektos visbiežāk aprobežojas vien ar jauna asfalta seguma  un bruģīša ieklāšanu, nekādā veidā neuzlabojot drošību. Nereti Rīgā pēc ielas atjaunošanas tā kļūst pat vēl nedrošāka un bīstamāka, kā piemēram, tas bija novērojams Brīvības ielā, kur pēc remonta velosipēdistiem jābrauc starp trolejbusiem un kravas automašīnām vai, piemēram, Grīziņkalna ielu rekonstrukcijā, kur tika izbūvētas vietējas nozīmes ieliņas ar nevajadzīgi platām braukšanas joslām, bīstami lieliem pagrieziena rādiusiem un jaunām gājēju barjerām, kas liecina par to, ka iela veidota nedroša.

Tikmēr citviet Latvijā pēdējo gadu gaitā ir daudz strādāts pie satiksmes drošības uzlabošanas. Piedāvājam apskatīt piemērus, kā citās, daudz mazākās pilsētās par Rīgu pēdējos gados veikti visnotaļ ievērojami infrastruktūras uzlabojumi. Fotogrāfijās velc aiz līnijas uz labo pusi, lai atklātu, kādi uzlabojumi veikti konkrētajā vietā!

Aizpute
Before imageAfter image

Ar bruģakmens joslu un plastikāta stabiņu palīdzību sašaurināta brauktuve īpaši platā krustojumā, sakārtojot braukšanas trajektorijas.

Before imageAfter image
Before imageAfter image

Ierīkota ietve, ievērojiet, ka ceļa zīme neatrodas ietves efektīvajā zonā, bet gan īpaši izbruģētā zonā.

Ādaži
Before imageAfter image

Vienas no grandiozākajām pārvērtībām piedzīvojis Ādažu centrs. Gaujas iela agrāk bija tipiska padomju laiku iela – ar platām brauktuvēm, bīstamiem krustojumiem. Pēc ielas rekonstrukcijas tā mainījusies par 180 grādiem – no padomju laikiem Eiropā! Paceltas gājēju pārejas, rotācijas apļi, veloceļi, ērtas ietves un skaists dizains – ko vēl vairāk var vēlēties?

Cēsis
Before imageAfter image
Before imageAfter image

Uzlaboti apstākļi gājējiem un ierīkotas ietves abās brauktuves pusēs.

Daugavpils
Before imageAfter image

Stāvvietu zona izveidota nodalīta no brauktuves, tādējādi to sašaurinot. Pie gājēju pārejas izveidots ātrumvalnis.

Before imageAfter image

Gājēju pārejas vietā sašaurināta brauktuve un izveidots paceltais krustojums.

Before imageAfter image

Izveidots ietves paplašinājums pie gājēju pārejas.

Before imageAfter image

Bīstamo diagonālo autostāvvietu vietā ierīkotas paralēlo autostāvvietu “kabatas”, sašaurināta brauktuve.

Before imageAfter image

Lai gan projekts ne tuvu nav ideāls (iestādīto koku daudzums ir pārāk mazs, velojoslu vietā varēja izvēties šāda veida ielai piemērotāku velosipēdistiem draudzīgu risinājumu), tomēr jānovērtē, ka ielas rekonstrukcijas laikā domāts gan par gājējiem, gan velosipēdistiem.

Jaunjelgava
Before imageAfter image

Izveidotas ietves abās brauktuves pusēs, kā arī gājēju pāreja.

Before imageAfter image
Before imageAfter image
Before imageAfter image

Paplašinātas ietves abās brauktuves pusēs, kā arī izveidota drošības zona starp ietvi un brauktuvi.

Jēkabpils
Before imageAfter image

Sašaurināta brauktuve, izveidota drošības saliņa gājēju pārejai.

Before imageAfter image

Sašaurināta brauktuve, padarot drošāku gājēju pāreju.

Jelgava
Before imageAfter image

Izveidota ietve un gājēju pāreja pāri šķērsielai.

Liepāja
Before imageAfter image

Izveidota pacelta gājēju pāreja ar drošības saliņu.

Before imageAfter image

Gājēju pārejai izveidota drošības saliņa.

Before imageAfter image

Krustojumā izveidotas gājēju pārejas

Before imageAfter image

Sašaurināta brauktuve pie gājēju pārejas, izveidojot ietves paplašinājumu.

Before imageAfter image

Sašaurināta brauktuve, ierīkota drošības zona starp ietvi un brauktuvi.

Before imageAfter image

Sakārtots ietves un brauktuves segums, kā arī tramvaju depo teritorijas priekšpuse padarīta krietni pievilcīgāka.

Valmiera
Before imageAfter image
Before imageAfter image

Uz šosejas izveidota sadalošā josla uz nevajadzīgās joslas rēķina.