Rīga nekad nebūs gatava, tā turpinās attīstīties. Kādā virzienā? To noteiks tās iedzīvotāji.
Ielu un ēku remontdarbi un būvdarbi Rīgā ir ikdiena. Ar neērtībām, ko izraisa vairāku projektu tapšana, katru dienu sastopas ļoti daudz rīdzinieku. Attīstītājiem, realizējot vairākus šos projektus, bieži vien ir nepieciešams veikt dažādus īstermiņa pilsēttelpas ierobežojumus. Tas var izraisīt situāciju, kurā atbildīgajam personālam ir nepieciešams pieņemt lēmumu: kuru pārvietošanās veidu pilsēttelpā ierobežot un kuru nē. Lai Rīga kļūtu par pilsētu, kas ir ērta un droša tās iedzīvotājiem, ir būtiski veidot pilsētvidi, kas ir balstīta uz cilvēkorientētu mobilitāti.

Skolas ielas gadījumā daudzdzīvokļu nama būvniecības dēļ tika iežogota daļa ietves un veloceļa. Rezultātā tika bloķēts velo un gājēju ceļš.

Rīgas domes risinājums, lai gājējs un velosipēdists varētu tikt apkārt radītajam šķērslim, bija novietot “Gājējiem iet aizliegts”, “Velosipēdiem braukt aizliegts” zīmes un izveidot gājēju pāreju abās pusēs iežogotajai teritorijai (zīmju novietojums attēlots attēlā 2).
Satiksmes organizācija vai norobežotās zonas apjoms būtu jāpārskata. Iemesli:
- Veidotais risinājums ir bīstams, jo gājējam un riteņbraucējam ir jāšķērso brauktuve divas reizes (attēls 2) un novietotās gājēju pārejas zīmes neviens neredz (kā konstatēts video).
- Šī brīža situācijā tiek nodrošināts taisnākais ceļš autobraucējiem uz gājēju un velosipēdistu rēķina (attēls 3).
- Neviens gājējs un velosipēdists muļķīgo satiksmes organizāciju neievēro (attēls 4, 5 un 6).



3,5 metru spraugā sastopas gājēji, velosipēdisti un automašīnas. Tas rada lielu potenciālu ceļu satiksmes negadījumam.
Iespējamie risinājumi
Kā redzams attēlā 7, izviedotā iežogotā teritorija galvenokāt tiek izmantota strādnieku privāto automašīnu novietošanai, šis nav pamats bloķēt publisko telpu. Ir jāsaskaņo iežogotās teritorijas samazināšana vai pat likvidēšana.

Ja ir konstatēts, ka ierobežoto teritoriju nav iespējams mainīt, tad ir nepieciešams reorganizēt satiksmi, lai gājējiem un riteņbraucējiem tā būtu droša un ērta. Lai to paveiktu, Skolas ielas un Ģertrūdes ielas krustojumā automašīnām būtu aizliegts iebraukt Skolas ielā. Šāda satiksmes reorganizācija (attēls 8) atvēlētu vietu, kur gājējiem un velosipēdistiem būtu droši un ērti pārvietoties.
Aizverot Skolas ielas posmu autosatiksmei un atverot to mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, autovadītājiem būtu nepieciešams veikt attēlā 8 norādītu manevru, lai tiktu no punkta A uz punktu B.
Aicinām Rīgas domi novērst bīstamo situāciju uz Skolas ielas, tādējādi atgriežot iespēju gājējiem un velobraucējiem dorši pārvietoties. Autovadītājiem tas aizņemtu papildus 3 nieka minūtes, bet vienlaikus netiktu riskēts ar cilvēku dzīvību un veselību. Skolas iela ir ļoti svarīgs velobraucēju maršruts, apbraukt to pa citiem veloceļiem ir vai nu grūti vai pat neiespējami.
Īsumā par situāciju video: