Akmens tilts

Kas jāizdara?

Tilta abās pusēs jāierīko ar apmali nodalīti vienvirziena veloceļi. Sabiedriskā transporta kustība jānovirza uz sabiedriskā transporta koridoru brauktuves vidū. Pie tilta balstiem jāizveido ietves paplašinājumi – skatu laukumi ar soliņiem. Tilta abos galos jāizveido gājēju pārejas.

Kur?

Projekta robežas ir no Vecrīgas līdz Valguma ielai, savienojot Vecrīgu un Rīgas vēsturisko centru ar Latvijas Nacionālo bibliotēku un Valguma ielu – ceļu uz LU Akadēmisko centru, kā arī otrā virzienā savienojot ar Raņķa dambī esošo veloceļu, kurš ved uz Imantu un Ķīpsalu.

Kopējais posma garums: 0,6 km

Kāpēc?

Rīgā ir vairākas neatrisinātas pilsētvides problēmas – satiksmes drošība, sastrēgumi, slikta gaisa kvalitāte. Lai šīs problēmas atrisinātu, pilsētai ir jāveicina staigāšana ar kājām, braukšana ar velosipēdu un sabiedrisko transportu. Priekšnoteikums tam, lai pēc iespējas vairāk cilvēku ikdienas braucienus veiktu ar velosipēdu, ir nepārtraukts veloinfrastruktūras tīkls. Savukārt lai vairāk cilvēku izvēlētos pārvietoties ar kājām, viņu ceļš jāpadara maksimāli drošs un ērts.

Šobrīd uz Akmens tilta ietvēm kopīgi pārvietojas gan gājēji, gan velosipēdisti. Tāpat uz tilta ir liels tūristu īpatsvars, kuri bieži uz tilta apstājas, lai fotoaparātos tvertu Rīgas brīnišķīgo panorāmu. Šobrīd pa tilta ietvēm ik dienu pārvietojas vairāk nekā 3000 velosipēdistu (maksimumstundā – 344, 2018. gada dati), kas rada būtisku diskomfortu gājējiem. Tādēļ plūsmu nodalīšana ir pirmā nepieciešamība, veicot tilta rekonstrukciju.

Aptuvenās projekta izmaksas: ? milj. EUR *

 

Vizualizācijas “Pirms/Pēc”