“Pilsēta cilvēkiem” organizētā diskusija ar ASV ekspertu Danielu Hesu par autostāvvietu minimumu.
2021.gadā sabiedrības diskusijām atkal tika atvērts jaunais Rīgas teritorijas plānojums (RTP) 2018.-2030. gadam, kas stāsies spēkā šogad. Arī mēs iesaistījāmies diskusijā, aktualizējot stāvvietu minimuma jautājumu jaunajā RTP. Gan pašreizējais, gan topošais RTP paredz autostāvvietu minimumu – noteiktas normas transportlīdzekļu skaitam uz kvadrātmetru vai platības vienību, kas attīstītājiem obligāti jāparedz uz sava zemesgabala, būvējot jaunu ēku. Piemēram, pašreizējā RTP tas ir 0,5 stāvvietas uz dzīvokli daudzdzīvokļu ēkām, bet nākotnē – 0,7. Praksē tas bieži nozīmē pagalmus, kas aizpildīti ar virszemes stāvvietām, kā arī to, ka par autostāvvietu veidošanu nākas maksāt visiem, kas pērk dzīvokļus. Biedrības mērķis bija panākt autostāvvietu minimuma atcelšanu jaunajos projektos, ko pēdējos gados arvien biežāk praktizē Kanādas, ASV un arī atsevišķas Eiropas pilsētas, kas sapratušas, ka autostāvietu minimums rada šķēršļus pilsētas kvalitatīvai attīstībai. Līdz ar to attīstītājiem būtu brīvāka iespēja pašiem veidot stāvvietu skaitu, kādu to nosaka pieprasījums. Šāds uzstādījums ir arī Nekustamo īpašumu attīstītāju aliansei, ar ko kopā sadarbojāmies šajā jautājumā.
Lai veicinātu diskusiju un izglītotu RDPAD un Pilsētas attīstības komitejas deputātus, organizējām diskusiju, kurā uzaicinājām šīs jomas ekspertu profesoru Danielu Hesu no ASV. Diskusijas laikā Daniels Hess ļoti trāpīgi pateica: “Vai ir jāatceļ autostāvvietu minimums, vai nav, – to es jums nevarēšu pateikt. Tas ir atkarīgs no tā, ko jūs vēlaties. Ja jūs vēlaties autocentrisku pilsētu ar pieaugošu auto skaitu, tad autostāvvietu minimums ir jāsaglabā. Bet, ja jūs vēlaties gājējiem ērtu pilsētu, tad minimums ir jāatceļ”.
Vēl par autostāvvietu minimumu lasi šeit: SKATS UZ ASFALTA LAUKU