Dzelzavas iela

Kas jāizdara?

Ielas nodalījuma joslā jāierīko vismaz 3m plats divvirzienu veloceļš. Visos krustojumos jāparedz veloceļa savienojumi ar perpendikulārajām ielām, tāpat jānodrošina Dzelzavas ielas brauktuves šķērsošanas iespējas blakus gājēju pārejām. Labiekārtojums – soliņi, apstādījumi, velonovietnes, norobežojošie stabiņi. Iebrauktuvēs veloceļam jāturpinās vienā līmenī, automašīnām ierīkojot ātrumvalni.

Kur?

Veloceļš jāizveido visas ielas garumā posmā no Zemitāna tilta līdz Dreiliņiem, savienojot Purvciemu un Dreiliņus ar pilsētas centru. Purvciems ir iedzīvotāju skaita ziņā lielākā Rīgas apkaime – kopā ar Dreiliņiem veloceļam piekļautajā teritorijā dzīvo aptuveni 65 tūkstoši iedzīvotāji.

Kopējais posma garums: 5,5 km

Kāpēc?

Rīgā ir vairākas neatrisinātas pilsētvides problēmas – satiksmes drošība, sastrēgumi, slikta gaisa kvalitāte. Lai šīs problēmas atrisinātu, pilsētai ir jāveicina staigāšana ar kājām, braukšana ar velosipēdu un sabiedrisko transportu. Priekšnoteikums tam, lai pēc iespējas vairāk cilvēku ikdienas braucienus veiktu ar velosipēdu, ir nepārtraukts veloinfrastruktūras tīkls.

Veloceļš Dzelzavas ielā būs daļa no savienojošā veloceļa starp Dreiliņiem, Purvciemu un Rīgas centru. Tā izbūves rezultātā uzlabosies drošība un vides pieejamība gan velosipēdistiem, gan gājējiem, kā arī samazināsies cilvēku skaits, kas maršrutā no Dreiliņiem/Purvciema uz pilsētas centru izvēlas doties ar autotransportu, tādējādi mazinot sastrēgumus arī sabiedriskajam transportam.

Aptuvenās projekta izmaksas: 2,1 milj. EUR *

 

Vizualizācija “Pirms/Pēc”