Drošība ielās – Latvija pret Rīgu

Rīga ielu atjaunošanas un rekonstrukciju projektos visbiežāk aprobežojas vien ar jauna asfalta seguma  un bruģīša ieklāšanu, nekādā veidā neuzlabojot drošību. Nereti Rīgā pēc ielas atjaunošanas tā kļūst pat vēl nedrošāka un bīstamāka, kā piemēram, tas bija novērojams Brīvības ielā, kur pēc remonta velosipēdistiem jābrauc starp trolejbusiem un kravas automašīnām vai, piemēram, Grīziņkalna ielu rekonstrukcijā, kur tika izbūvētas vietējas nozīmes ieliņas ar nevajadzīgi platām braukšanas joslām, bīstami lieliem pagrieziena rādiusiem un jaunām gājēju barjerām, kas liecina par to, ka iela veidota nedroša.

Tikmēr citviet Latvijā pēdējo gadu gaitā ir daudz strādāts pie satiksmes drošības uzlabošanas. Piedāvājam apskatīt piemērus, kā citās, daudz mazākās pilsētās par Rīgu pēdējos gados veikti visnotaļ ievērojami infrastruktūras uzlabojumi. Fotogrāfijās velc aiz līnijas uz labo pusi, lai atklātu, kādi uzlabojumi veikti konkrētajā vietā!

Aizpute

Ar bruģakmens joslu un plastikāta stabiņu palīdzību sašaurināta brauktuve īpaši platā krustojumā, sakārtojot braukšanas trajektorijas.

Ierīkota ietve, ievērojiet, ka ceļa zīme neatrodas ietves efektīvajā zonā, bet gan īpaši izbruģētā zonā.

Ādaži

Vienas no grandiozākajām pārvērtībām piedzīvojis Ādažu centrs. Gaujas iela agrāk bija tipiska padomju laiku iela – ar platām brauktuvēm, bīstamiem krustojumiem. Pēc ielas rekonstrukcijas tā mainījusies par 180 grādiem – no padomju laikiem Eiropā! Paceltas gājēju pārejas, rotācijas apļi, veloceļi, ērtas ietves un skaists dizains – ko vēl vairāk var vēlēties?

Cēsis

Uzlaboti apstākļi gājējiem un ierīkotas ietves abās brauktuves pusēs.

Daugavpils

Stāvvietu zona izveidota nodalīta no brauktuves, tādējādi to sašaurinot. Pie gājēju pārejas izveidots ātrumvalnis.

Gājēju pārejas vietā sašaurināta brauktuve un izveidots paceltais krustojums.

Izveidots ietves paplašinājums pie gājēju pārejas.

Bīstamo diagonālo autostāvvietu vietā ierīkotas paralēlo autostāvvietu “kabatas”, sašaurināta brauktuve.

Lai gan projekts ne tuvu nav ideāls (iestādīto koku daudzums ir pārāk mazs, velojoslu vietā varēja izvēties šāda veida ielai piemērotāku velosipēdistiem draudzīgu risinājumu), tomēr jānovērtē, ka ielas rekonstrukcijas laikā domāts gan par gājējiem, gan velosipēdistiem.

Jaunjelgava

Izveidotas ietves abās brauktuves pusēs, kā arī gājēju pāreja.

Paplašinātas ietves abās brauktuves pusēs, kā arī izveidota drošības zona starp ietvi un brauktuvi.

Jēkabpils

Sašaurināta brauktuve, izveidota drošības saliņa gājēju pārejai.

Sašaurināta brauktuve, padarot drošāku gājēju pāreju.

Jelgava

Izveidota ietve un gājēju pāreja pāri šķērsielai.

Liepāja

Izveidota pacelta gājēju pāreja ar drošības saliņu.

Gājēju pārejai izveidota drošības saliņa.

Krustojumā izveidotas gājēju pārejas

Sašaurināta brauktuve pie gājēju pārejas, izveidojot ietves paplašinājumu.

Sašaurināta brauktuve, ierīkota drošības zona starp ietvi un brauktuvi.

Sakārtots ietves un brauktuves segums, kā arī tramvaju depo teritorijas priekšpuse padarīta krietni pievilcīgāka.

Valmiera

Uz šosejas izveidota sadalošā josla uz nevajadzīgās joslas rēķina.