Jaunie Ceļu satiksmes noteikumi realitātē

Visiem satiksmes dalībniekiem būtu jābūt zināmam, ka kopš 1. janvāra spēkā ir jauni Ceļu satiksmes noteikumi (CSN). Noteikumos ir daudz jaunu un izmainītu punktu, kas domāti tieši satiksmes drošības uzlabošanai.

Viens no tādiem punktiem ir saistīts ar automašīnu stāvēšanu un apstāšanos krustojumos – turpmāk ar automašīnām stāvēt un apstāties aizliegts 5 metru attālumā no krustojuma (agrāk 5 metru attālums tika mērīts no šķērsojamās vai šķērsotās brauktuves malas). Punkts ir ļoti loģisks un pamatots, jo krustojumos notiek liela daļa no visiem ceļu satiksmes negadījumiem ar cietušajiem.

Bet ir viens BET – šis loģiskais un pamatotais punkts daudzviet Rīgā nemaz nevar darboties, jo krustojumos ir izveidotas maksas vai bezmaksas autostāvvietas, sākot ar 1 metra attālumu no krustojuma. Vai no šī jaunā noteikumu punkta ir kāda jēga, ja to neievēro Rīgas domes Satiksmes departaments? Vai departaments uzskata, ka ir gudrāks un zinošāks par likumdevējiem, tādēļ atļauj aizliegto?

Andreja Pumpura un Antonijas ielu krustojums. Maksas stāvvieta 160 cm attālumā no krustojuma.

Andreja Pumpura un Antonijas ielu krustojums. Maksas stāvvieta 160 cm attālumā no krustojuma.

Nikolaja Rēriha un Antonijas ielu krustojums. Vēl viena maksas autostāvvieta, šoreiz 250 cm attālumā no krustojuma – tātad par 50% mazākā attālumā, nekā vajadzētu būt pēc jaunā likuma.

Nikolaja Rēriha un Antonijas ielu krustojums. Vēl viena maksas autostāvvieta, šoreiz 250 cm attālumā no krustojuma – tātad par 50% mazākā attālumā, nekā vajadzētu būt pēc jaunā likuma.

12605412_1711724535707503_3556517616676321527_o

Matīsa un Krāsotāju ielu krustojums. Arī šeit ir maksas autostāvvieta mazāk nekā 2 metru attālumā no krustojuma. Šeit tā ir īpaši bīstamā vietā, jo te ir samērā intensīva autosatiksme un 20 metrus uz priekšu, krustojuma otrā pusē, ir sabiedriskā transporta pietura.