„Ķeksīšu” iestāde CSDD

Mežciemā, Sergeja Eizenšteina ielā 6 CSDD pavisam nesen uzbūvēta jauna, skaista ēka – no ārpuses grezna, atzīta par pagājušā gada labāko sabiedrisko būvi.  Ēka pati par sevi ir skaista, bet ievērojām pāris lietas, kas iespaidu par labo ēku sabojā.

  1. Ēkai blakus ir plašas autostāvvietas, kurās nav neviena zaļuma – tikai bruģis. Pēc būvniecības noteikumiem, autostāvvietās jābūt vai nu 7% koku, vai 10% krūmu (LVS 190-7:2002 „Vienlīmeņa autostāvvietu projektēšanas noteikumi”). Tas ir viens no iemesliem, kādēļ Rīgas centrā nesen aizslēdza vairākas autostāvvietas – tās izbūvētas neievērojot šo normu. Diez vai pašiem CSDD darbiniekiem patiks pa logu skatīties uz automašīnu „jūru”. WP_20160329_17_20_11_Pro
  2. Pie ēkas nav nevienas velonovietnes.

 

Jautājām CSDD – kā tad tā, ka tik mūsdienīgā ēkā nav mūsdienīgs autostāvvietu risinājums un kāpēc nav drošu velonovietņu.

Ātri vien saņēmām no CSDD atbildi – pēc likuma viņi visu ir ievērojuši – autostāvvietu platība ir 4000 m2, savukārt krūmu stādījumi – vairāk kā 450 m2. Jā, tie ir vairāk kā 10%, bet tas ir veikts „ķeksīša pēc”, jo pašā autostāvvietā zaļumu nav. Tie ir pavisam citā teritorijā, bet ne autostāvvietā.

zalaispiemers

Autostāvvietas viegli var padarīt vizuāli pievilcīgas, tajās vienmērīgi iestādot kokus vai krūmus.

the-winning-grays-ferry-proposal-includes-converting-extra-parking-lot-space-into-green.752.1192.s

Piemērs 21. gs. cienīgām autostāvvietām. Tikmēr CSDD aizbildinās, ka kokus stāvvietās iestādīt nevarēja, jo traucēja augstsprieguma elektrolīnija.

 

Savukārt par velonovietni CSDD reaģēja zibenīgi – viņi mums atsūtīja foto ar uzstādītu velonovietni. Diemžēl, kaut arī CSDD twitter solījuši, ka velonovietne būs laba un droša, viņi ir uzstādījuši nedrošu un standartiem neatbilstošu velonovietni.

labasundroshas

CSDD solījums 30. martā

IMG_0306

8. aprīlī CSDD jau bija uzstādītas šādas “velonovietnes”.

 

Drošai velonovietnei ir tikai viens nosacījums – pret to var atbalstīt velosipēdu un pieslēgt velosipēda rāmi un abus ratus. CSDD uzlikuši velonovietni, kurā var ievietot tikai vienu riteni, un rāmi pat nav iespējams pieslēgt.

Capture

Velonovietnes nav raķešu zinātne. Shēmā redzams, kādām būtu jāizskatās drošām velonovietnēm, un kā velosipēdu pie tām jāpieslēdz.

 

WP_20160312_15_09_53_Pro

Attēlā redzamas drošas un labas velonovietnes, kuras aktīvi tiek izmantotas. Jāpiedomā arī pie velonovietņu skaita – ja novietnes bieži ir pārpildītas, jāuzstāda papildus novietnes.

 

 

Uzstādot šādu velonovietni, CSDD būtībā atbalsta zagļus, jo velosipēds, novietots šādā novietnē, ir viegls ķēriens – ir tikai jānoskrūvē priekšējais rats un velosipēda vairāk nav.

 

 

Stolen Bike

Šādu skatu bieži nākas ieraudzīt velosipēdistiem, kuri velosipēdu pieslēguši tikai ar priekšējo ratu. CSDD velonovietnē tieši šādi ir paredzēts pieslēgt – ar vienu ratu.

 

Par drošu velonovietņu standartiem izlasīt var šajā dokumentā: “Vadlīnijas velosipēdu novietņu izveidošanai

 

Ja šādi – „ķeksīša pēc” CSDD attiecas pret normatīviem, tad pastāv jautājums – kā CSDD attiecas pret savu galveno pienākumu – ceļu satiksmes drošības uzlabošanu? Reizi gadā izdalot dzeltenās vestes? Vai viņi tiešām ir pelnījuši jaunu biroju? Šīs ēkas un Motormuzeja rekonstrukcijas kopējās izmaksas ir 10 miljoni EUR – par šādu naudu varētu uzstādīt vairāk nekā 230 fotoradarus (Fotoradara izmaksas – aptuveni 42 000 EUR) kas būtiski uzlabo drošību uz ceļiem, jo autovadītāji brauc vienā plūsmā un būtiski samazinās „izlecēju” skaits, kas veic nedrošas apdzīšanas. Diez vai tas ir labi, ka valsts, kurā ceļu drošība pastāvīgi ir pēdējās vietās visā Eiropas Savienībā, nosacīti „prēmē” ceļu satiksmes drošības iestādes darbiniekus ar jaunu un skaistu ēku. Vai viņi to ir pelnījuši?

 

 

Papildināts 2016. gada jūnijā:

CSDD beidzot uzstādījuši drošas velonovietnes.