Sākot ar šī gada 1. janvāri visā valstī valda jauna kārtība automašīnu apstāšanās un stāvēšanas noteikumos – turpmāk aizliegts novietot automašīnu 5 metrus no krustojuma noapaļojuma līnijas. Pavisam skaidri un vienkārši to izskaidroja raidījumā “Zebra”:
Izmaiņas ieviestas, lai palielinātu pārredzamību krustojumos, jo pašlaik vadītāji mēdz mašīnas salikt līdz pašai krustojumu malai – tā, ka neko nevar redzēt. Sekas tam ir avārijas.
Kā vēstīja CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris: “Izmaiņas ieviestas, lai palielinātu pārredzamību krustojumos, jo pašlaik vadītāji mēdz mašīnas salikt līdz pašai krustojumu malai – tā, ka neko nevar redzēt. Sekas tam ir avārijas. Turklāt reizumis transportlīdzekļiem arī fiziski ir grūti samainīties vietām, ja vienlaikus viens grib uzbraukt uz galvenā ceļa vai ielas, otrs nobraukt nost no tās, bet stāvošie autiņi traucē.”
Tātad jaunās izmaiņas paredzētas, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību. Izklausās jau jauki un skaisti, bet kā tas reāli darbojas praksē Rīgā?
Lielākajā daļā ielu šis princips ir spēkā, un autovadītāji lielākoties ievēro šos noteikumus, jo Pašvaldības policija diezgan naski mēdz sodīt šī ceļu satiksmes noteikumu punkta pārkāpējus. Un – kā nu ne, sods par to ir veseli 30 EUR!
Pilnīgi cita aina redzama vietās, kur ierīkotas Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” maksas autostāvvietas – tās ierīkotas pat metra attālumā no noapaļojuma sākuma. Šeit pašvaldības policija nevienu nesoda, jo neies tak traucēt kolēģiem biznesu!
Janvāra sākumā vaicājām Rīgas domei – kāpēc maksas autostāvvietas netiek pārceltas atbilstoši jaunajai likumdošanai uz ko saņēmām šādu atbildi:
Diemžēl redzot, ka nekas netiek darīts, vērsāmies pie CSDD un RDSD ar jautājumu kāpēc tā.
Ko mēs no šī visa varam secināt?
- Rīgas domei savā FB kontā ļoti patīk solīt lietas, kuras pēc tam nepilda..
- CSDD izstrādājuši noteikumus, ko pašvaldības legāli drīkst neievērot.
- RDSD uzskata, ka ir gudrāki par CSDD un paši lemj vai krustojumā stāvvietas drošību nepasliktinās.
- Tātad kādam nauda ir svarīgāka par drošību.