Mīts:

Ja likvidēs autostāvvietas ielu malās, uzņēmumi un pilsēta izmirs, jo autovadītāji nes vislielāko peļņu.

Patiesībā:

Uzņēmēji uzskata, ka viņu klientu vidū ir 3 reizes vairāk ar automašīnu atbraukušu cilvēku, nekā tas ir patiesībā. Tas skaidrojams psiholoģiski – automašīnas ir lielas, aizņem daudz vietas, tādējādi radot iespaidu, ka klientu skaits ir liels.

Vairākos pētījumos Eiropā un ASV secināts, ka ielu pārorganizēšana, samazinot autostāvvietu skaitu un izveidojot labus apstākļus gājējiem un velosipēdistiem, biznesu ietekmē pozitīvi, apgrozījumam pieaugot pat par 49%. Tas skaidrojams ar to, ka ielas kļūst patīkamākas uzņēmumu klientiem – gan gājējiem, gan velosipēdistiem. Līdzīgas paralēles var vilkt ar lielajiem tirdzniecības centriem, kur iepirkšanās apstākļi ir mierīgi, ar plašu vietu iešanai un tieši tur varam novērot lielu pircēju aktivitāti.

Centrā nav vietas ielu autostāvvietām visiem iedzīvotājiem. Pie vienas standarta piecstāvu ielas ēkas iespējams novietot tikai 3-5 automašīnas, savukārt dzīvokļu skaits ēkās ir vismaz divas reizes lielāks. Ja ielas autostāvvietas ir pilnas ar iedzīvotāju automašīnām, rodas jauna problēma – piegādātājiem un avārijas dienestiem nav vietas, kur īslaicīgi novietot savas automašīnas.

Rīga, sevišķi tās centrs, izmirst jau šobrīd, lai gan autostāvvietas ir izveidotas visās iespējamajās ielās. Laikā no 1997. gada iedzīvotāju skaits Centra apkaimē samazinājies par 47%. Rīgas iedzīvotāji pārceļas uz Pierīgas pašvaldībām, jo tur ir patīkamāki apstākļi dzīvošanai.

 

Avoti un noderīga lasāmviela

Latvijā pazūd cilvēki | Neogeo.lv

Tirgotāju un pircēju aptauja saistībā ar viņu pārvietošanās paradumiem (angļu valodā).

Reālais ieguvums uzņēmējiem pēc velojoslu izveides. (angļu valodā)

Laiks mainīties! | Pilsēta cilvēkiem

Rīgas centrs izmirst | Pilsēta cilvēkiem