Stāvvietas preču piegādātājiem

Pēc aizvakar publicētā video ar neredzīgajiem Kristīni un Aleksandru Krišjāņa Barona ielā, kurš izraisīja vēl neredzētu sabiedrības sašutumu, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) sniedzis zibenīgu atbildi, ka konkrētās piegādātāju stāvvietas vienkārši likvidēs.

Mēs uzskatām, ka šāda rīcība – piegādātāju stāvvietas vienkārši likvidēt – nekādā veidā neatrisinās problēmu, ka preču piegādātājiem Krišjāņa Barona ielā nav kur novietot transportlīdzekļus. Ir skaidrs, ka preču piegādātājiem preces kaut kā ir jānogādā līdz veikalam, tāpēc nedrīkst situāciju atstāt pašplūsmā, cerībā, ka nekas slikts nenotiks.

Uzreiz jāsaka, ka situācija ar preču piegādātāju stāvvietām Barona ielā un vispār Rīgā ir kritiska, jo tādas praktiski neeksistē. Barona ielā autostāvvieta, ko tagad iecerēts likvidēt, bija vienīgā preču piegādātāju stāvvieta visā ielas 3 km garumā. Šī iemesla dēļ preču piegādātāji transportlīdzekļus novieto kur nu pagadās – vai nu uz ietvēm, vai arī brauktuves malā, kur ierīkota gluda josla velosipēdistiem, tādā veidā apgrūtinot un padarot bīstamu gājēju un velosipēdistu pārvietošanos pa šo ielu.

Bēdīgi slavenās preču piegādes autostāvvietas Barona ielā, kuras redzamas arī videoklipā ar neredzīgajiem Aleksandru un Kristīni. Kā redzams, no stāvvietām ir maza jēga, ja uz tām nav norādīts laika ierobežojums. Tās izmanto parasti autovadītāji kā bezmaksas stāvvietu, kā rezultātā preču piegādātāji joprojām ir spiesti novietot auto uz ietves vai brauktuves, kā šajā gadījumā. Tādēļ uz jaunizveidojamām piegādes transportlīdzekļu autostāvvietām obligāti jānorāda laika ierobežojums – 15-30 minūtes, lai tās nelikumīgi nevarētu izmantot parastie autovadītāji.

Arī šajā vietā pie “Barona centra” uz brauktuves būtu jāizveido piegādes transporta autostāvvietas. Jāpiebilst, ka attēlā redzamās trīs automašīnas visas kā viena ir novietotas vietā, kur šobrīd to darīt ir aizliegts – “Apstāties un stāvēt aizliegts” ceļa zīmes darbības teritorijā. Tāpat jāpiebilst, ka transportlīdzekļi šeit nelikumīgi tiek novietoti jau gadiem, un tas viss notiek Rīgas domes Satiksmes departamenta acu priekšā, jo viņu birojs atrodas tieši blakus “Barona centram” – 20 metru attālumā. Foto (c): Viesturs Silenieks

Arī šeit pie “Eirovīns” veikala Pērses un Barona ielas krustojumā piegādes transports regulāri tiek novietots neatļautā vietā.

Lai piegādes transportlīdzekļu vadītāji nebūtu spiesti transportlīdzekļus novietot vietās, kur tas citiem traucē, piegādātāju autostāvvietas jāizveido visās Barona ielas šķērsielās, kur vien tas ir iespējams un nepieciešams, un esošās maksas autostāvvietas ik pēc noteiktas distances jāpārveido par stāvvietu preču piegādātāju autotransportam.

Piemērs no Šveices, kur autostāvvieta piegādes transportam izveidota šķērsielā, un preces līdz veikalam tiek nogādātas ar palešu pacēlāju vai piegādes ratiņiem. Foto (c): Toms Kokins

Piemērs no Šveices, kur autostāvvieta piegādes transportam izveidota šķērsielā, un preces līdz veikalam tiek nogādātas ar palešu pacēlāju vai piegādes ratiņiem. Foto (c): Toms Kokins

Kopumā Barona ielā ir neskaitāmas kafejnīcas, veikali un biroji, kuru vajadzībām stāvvietas piegādes transportlīdzekļiem būtu jāierīko teju katrā Barona ielas krustojumā, lai šo problēmu sakārtotu.

Kopumā Barona ielā ir neskaitāmas kafejnīcas, veikali un biroji, kuru vajadzībām stāvvietas piegādes transportlīdzekļiem būtu jāierīko teju katrā Barona ielas krustojumā, lai šo problēmu sakārtotu.

Risinājums jau iepriekš minētajai vietai būtu piegādes transporta stāvvietas izveide Pērses ielā, kur šobrīd ir maksas autostāvvietas.

Tāpat, netālu no bēdīgi slavenajām Krišjāņa Barona ielas nu jau likvidējamajām autostāvvietām uz tā sauktās “taktilās joslas”, iespējams un nepieciešams ierīkot autostāvvietu piegādes transportlīdzekļiem Martas ielā.

Šādā veidā organizējot satiksmi, piegādātājiem vairs nebūtu attaisnojumu ar savu transportlīdzekli nobloķēt ietves, tā vietā piegādes transports tiktu novietots tam paredzētā stāvvietā un prece veikalā vai kafejnīcā tiktu nogādāta ar speciāli tam paredzētajiem piegādes ratiņiem. Šāda sistēma veiksmīgi darbojas vairākās Rietumu valstīs, tādēļ ir pēdējais laiks to ieviest arī Rīgā.

 

Saistībā ar konkrēto preču piegādātāju autostāvvietu likvidēšanu, mēs Satiksmes departamentam ierosinām nekavējoties par piegādātāju autostāvvietām pārveidot 2 šī brīža maksas autostāvvietas Martas un Pērses ielā, kur preču piegādātājiem regulāri trūkst vietas, kur novietot transportlīdzekli. Ceram, ka topošajam RDSD direktoram Emīlam Jakrinam cilvēku ērtības un drošība ir svarīgāka par peļņu no maksas autostāvvietām.