Noslēgumam tuvojas jaunas ielas izbūve apkaimē, kas pati sevi mēdz dēvēt par “moderno centru” – Skanstē. Diemžēl šī jaunizbūvētā iela un, kā izskatās, viss tālāk veidotais ielu tīkls tiek veidots “labākajās” 20.gs. vidus tradīcijās – maksimālas ērtības automašīnām uz gājēju rēķina.
Sākot no komunikāciju lūkām brauktuves vidū, lietusūdens uztvērējakām uz brauktuves un beidzot ar bīstamiem krustojumiem, kas liek gājējiem veikt piespiedu apkārtceļu, aizdzenot uz šķērsošanai nedrošu vietu. Lielie krustojuma noapaļojumi ir šīs jaunizveidotās ielas galvenā problēma, jo nav ne droši, ne ērti gājējiem.
Tāpat gājējiem ietve paredzēta tikai vienā ielas pusē, starp to un brauktuvi nav paredzēta vieta kokiem. Par velosipēdistiem aizmirsts vispār. Pie iebrauktuves Pillar Rīgā autostāvvietā ietve pārtrūkst, tādējādi uzskatāmi pasakot: “šeit gājēji nav gaidīti”.
Modernu pilsētu apkaimju centrus mūsdienās tā nebūvē. Ielas ir jāveido tādas, lai tās jau saknē būtu drošas un ērtas gājējiem, velosipēdistiem. Šoreiz iela izbūvēta, domājot tikai par autobraucēju ērtībām:
Ja agrāk gājējiem šo ielu bija iespējams šķērsot praktiski taisnā virzienā, tad šobrīd tā jāšķērso ar milzīgu līkumu. Krustojuma noapaļojums ir vairāk par 15 metriem.
Jāpiebilst, ka šāds noapaļojums ļauj automašīnām iebraukt un izbraukt no ielas ar daudz lielāku ātrumu, nekā tas būtu pieļaujam gājēju un pašu autobraucēju drošības dēļ.
Uz brauktuves izvietotas neskaitāmas komunikāciju akas. Nav saprotams, kādēļ, būvējot jaunu ielu, tās nevarēja izvietot, piemēram, zaļajā zonā starp ietvi un brauktuvi.
Tāpat uz brauktuves novietotas lietusūdens uztvērējakas.
Savukārt ietves pazeminājums vietā, kur brauktuvi paredzēts šķērsot gājējiem, ir izveidots no nepareiza veida apmales, kā arī pārāk augsts.
Lai arī vēl nav ieklāta pēdējā asfalta kārta, ir redzams, ka apmales nebūs "0" līmenī, ja vien uz brauktuves netiks izveidots "guļošais policists".
Tā kā normatīvi nosaka, ka apmalēm brauktuves malā jābūt vismaz 15 cm augstumā (apmalē redzamā līnija ~5cm virs esošās asfalta kārtas), tad maz ticams, ka guļošais policists tiks ierīkots.
Lai arī platums, kur ielu būvēt pieļāva to veidot tiešām skaistu, diemžēl ietve izbūvēta tikai vienā pusē un mazais zaļās zonas platums starp ietvi un brauktuvi nepieļauj tur iestādīt kokus.
Kopumā brauktuve ir pārlieku plata, lai pa to droši varētu braukt velosipēdisti, savukārt pārlieku šaura, lai uz tās ierīkotu veloinfrastruktūru.
Iebrauktuve pie "Pillar Rīga" biroja skaidri un gaiši saka: "Pie mums galvenais ir auto, tāpēc gājēj - sargies!".
Šādā vietā ietvei būtu jābūt nepārtrauktai, savukārt automašīnām jāizveido slīpa apmale, pa kuru lēni un mierīgi, palaižot gājējus, iebraukt autostāvvietas teritorijā.
Kā redzams, arī turpinājumā Skanstes attīstītāji ielu būvē līdzīgi - sliktākajās 20. gs. 60. gadu tradīcijās.
Mūsu kritizētajam krustojumam būtu jāizskatās apmēram šādi – ar nepārtrauktām ietvēm, šaurāka platuma brauktuvēm un ātrumvalni pirms krustojuma ar galveno ielu un gājēju ietvi:
Ceram, ka Skanstes apkaimes attīstītāji tomēr saņemsies un nolīgs kādu speciālistu – pilsētplānotāju, apkaimes ielu tīkla tālākai veidošanai, jo pilsētā ielas nedrīkst veidot kā ārpuspilsētas šosejas.
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"), atbilstoši mūsu Privātuma politikai. Turpinot lietot šo tīmekļa vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.Pieņemt un turpinātVairāk informācijas