RDSD veic nelegālu autostāvvietu izbūvi

Nesen rakstījām par mūsu rīcībā nonākušo informāciju, ka Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) Krišjāņa Barona ielā plānojis pamatīgi sašaurināt ietves, to vietā ierīkojot autostāvvietas.

Mēs cerējām, ka RDSD pēc tāda raksta apdomāsies, un turpmāk rīkosies, ievērojot “Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam”. Diemžēl kļūdījāmies.

Šodien Krišjāņa Barona ielā sākts ierīkot iepriekš neplānotu autostāvvietu vietā, kur agrāk bija zaļā zona – pretī Rīgas Svētās Trijādības pareizticīgo katedrālei. Lai arī šajā gadījumā tas it kā ir uzlabojums, jo zaļā zona, pateicoties neapzinīgiem “ticīgajiem” vai “sportiskajiem” (tuvumā ir arī stadions) autovadītājiem vienmēr bija dubļaina un nepievilcīga, realitātē šī autostāvvieta pasliktinās satiksmes drošību.

Autostāvvietas būs tieši blakus velojoslai, tādējādi izveidojot slazdu – kad kāds neuzmanīgs autovadītājs vai pasažieris atvērs automašīnas durvis, velosipēdists būs spiests vai nu strauji bremzēt, vai tiks notriekts zem garāmbraucošas automašīnas vai tramvaja riteņiem.

 

1428456608677

Nepareizi izveidota velojosla, kādu plāno veidot Barona ielā. Ja tiek atvērtas automašīnas durvis, velosipēdistam nav variantu, kā tajās ietriekties, vai tikt notriektam uz autobrauktuves.

cycletrack-door-zone

Pareizi izveidota velojosla, kādu vajadzētu visās vietās, kur blakus velojoslai paredzēta autostāvvieta. Starp velojoslu (zaļā krāsā) un autostāvvietām izveidota drošības zona (ar baltajām diagonālajām līnijām)

Jautājums – kurš atbildēs par šāda lēmuma sekām – savainotiem, sakropļotiem un, nedod Dievs, bojāgājušiem velosipēdistiem?

Stulbākais visā situācijā ir tas, ka RDSD nekas no jauna nav jāizdomā – Rietumeiropā ir vairākas valstis, kurās ir perfekti “atstrādāts”, kādai jābūt drošai ielu infrastruktūrai. Atliek tikai “copy-paste”. Diemžēl RDSD nav spējīgi pat uz to.