Tava lielā iespēja uzlabot Rīgu!

Pagājušā gada rudenī mēs nolēmām šī gada pašvaldību vēlēšanās noskaidrot, cik ļoti ieinteresēti un zinoši pilsētvides jautājumos ir mēra amata kandidāti, tāpēc izstrādājām programmu ar 39 priekšlikumiem, kā uzlabot Rīgas pilsētvidi līdz 2021. gadam. Šos priekšlikumus kopā ar aicinājumu uz diskusiju par pilsētvides jautājumiem mēs izsūtījām visām partijām, kuras bija iekļautas gada sākumā publicētajā SKDS Rīgas partiju reitingā.

Ar teju visām partijām pēdējo mēnešu laikā arī satikāmies un stāstījām savu redzējumu par pilsētas attīstību pilsētvides un satiksmes ziņā, kā arī noskaidrojām partiju redzējumu šajās jomās.

2. demonstrētā prezentācija

Nākamajā rakstā pētīsim un vērtēsim visu Rīgas partiju iesniegtās priekšvēlēšanu programmas, kā arī noskaidrosim mēra amata kandidātu domas par aktuāliem pilsētvides jautājumiem.

Šoreiz pastāstīsim par to, kā mums gāja aizvadītajās tikšanās reizēs un cik ieinteresēti pilsētvides izaugsmē un attīstībā ir mēra amata kandidāti.

 

 

19.janvārī. Partija “Vienotība” tikties gatava bija visātrāk un jau nedēļu pēc mūsu aicinājuma aizvadījām tikšanos. Partija kopumā bija saprotoša un pozitīvi noskaņota mūsu priekšlikumiem, partijas mēra amata kandidātu Vilni Ķirsi sevišķi interesēja ekonomiskie aspekti gājēju un veloinfrastruktūras attīstībā Rīgā.  Tikšanās ilgums – 2:10

 

 

3. februārī. Tā kā tikšanās brīdī vēl nebija zināms, ka partija vēlēšanās piedalīsies kopīgā sarakstā ar partiju “Latvijas Reģionu apvienība”, tad tikāmies arī ar partijas “Latvijas attīstībai” līderi Juri Pūci. Tikšanās norisēja piektdienā un diskusija ieilga līdz vēlam vakaram. Arī Jurim Pūcem sevišķi svarīgi šķita pilsētvides un satiksmes ekonomiskie aspekti. Tikšanās ilgums – 3:30

 

 

17. februārī. Tā kā partija “Gods kalpot Rīgai” jau vada Rīgas domi un viņiem Rīgas pilsētvides un satiksmes jautājumi būtu jāpārzina vislabāk, šajā tikšanās reizē, atšķirībā no pārējām, partijas līderim Andrim Amerikam neprezentējām savu redzējumu par pilsētvidi, bet diskutējām par to, kas šobrīd pilsētā notiek šajā jomā un kādi plāni ir nākotnei. Kā izteicās Amerika kungs, attīstība turpināsies tāpat kā līdz šim un attīstības tempi un virziens viņu apmierina. Ar visnotaļ spilgtu epitetu – “muļķības!” Amerika kungs aprakstīja karti, kurā bija iezīmēts, cik km veloinfrastruktūras varētu izveidot Rīgā, salīdzinot ar īsa autosatiksmes pārvada izveidošanas izmaksām. Tikšanās ilgums – 1:20

 

 

21. februārī. Diemžēl ar Artusa Kaimiņa izveidotās partijas mēra amata kandidātu tikties mums neizdevās, jo, kā atzina partijas pārstāvji, viņi paši vēl īsti nezināja, kurš cilvēks tas būs. Toties tikāmies ar partijas ekonomikas grupu, kur cilvēkiem nebija vienota skatījuma uz pilsētvides lauciņu. Bija pat samērā grūti rādīt prezentāciju, jo teju visu laiku tikām pārtraukti ar dažādajiem viedokļiem. No atsevišķiem partijas biedriem pat izskanēja mīti par to, ka ar velosipēdu var braukt tikai vasarās, velosipēdisti ir sasvīduši utt., pat neraugoties uz to, ka šajā ziemīgajā dienā viena no partijas valdes loceklēm uz tikšanos bija atbraukusi ar velosipēdu. Tikšanās ilgums – 2:55

 

 

27. februārī. Diametrāli pretēja tikšanās bija ar partiju “No sirds Latvijai”, kuras mēra amata kandidāte Diāna Novicka ar lielu interesi uzklausīja mūsu prezentācijas un aizrautīgi diskutēja par Rīgas un citu valstu pilsētvidi. Tā kā diskusijas ieilga teju četru stundu garumā un mēs nepaspējām parādīt otru sagatavoto prezentāciju, Diāna Novicka mūs uzaicināja uz atkārtotu tikšanos 22. martā jau lielākā pulkā, kur diskutējām arī ar citiem partijas biedriem. Tikšanās ilgums – 3:50 + 2:50

 

 

28. februārī. Nacionālā apvienība uz tikšanos ar mums bija pulcējusies ļoti kuplā skaitā un kopumā izrādīja interesi par pilsētvides attīstības jautājumiem un mūsu demonstrētajām prezentācijām. Mēra amata kandidāte Baiba Broka vairākkārt uzsvēra, cik viņai svarīgi esot šie jautājumi, jo viņa daudz skrienot un pilsētā esot vajadzīgs tīrs gaiss. Partijas biedri skaidroja arī iemeslus, kāpēc viņi kā opozīcijas pārstāvji nav spējuši ietekmēt šo jautājumu attīstību līdz šim. Tikšanās ilgums – 1:45

 

 

21. martā. Partija ar interesi uzklausīja mūsu prezentācijas, partijas priekšsēdētājs Jānis Bordāns izteicās, ka tēma par satiksmes drošību viņam ir personiska traģēdijas ģimenē dēļ. Kopumā partija izteicās, ka vēlas sakārtot procesus Rīgas domē, tādējādi amatos ievirzot sava amata profesionāļus, kas prastu attīstīt Rīgas pilsētvidi un satiksmes infrastruktūru. Tikšanās ilgums – 2:30

 

 

23. martā. ZZS pārstāvji Armands Krauze un Edgars Tavars ieinteresēti klausījās mūsu sagatavotās prezentācijas, īpašu uzmanību pievēršot zaļās vides tēmai. Mēra amata kandidātu Armandu Krauzi sevišķi satrauca Rīgai sāpīgā ielu koku tēma. Tikšanās ilgums – 2:00

 

 

30. martā. Kā pēdējais mēra amata kandidāts, ar ko tikāmies, bija Latvijas Reģionu apvienības līderis Mārtiņš Bondars. Viņš atzina, ka mūsu aplūkotās problēmas ir jārisina un pilsētas centrs, krastmala ir jāatslogo no privātā autotransporta. Tikšanās ilgums – 2:00

 

 

Tikšanās nenotika. Diemžēl, neraugoties uz to, ka nosūtījām trīs aicinājumus uz tikšanos ar mums, tā arī nesagaidījām atbildi ne no esošā Rīgas domes priekšsēdētāja Nila Ušakova, ne partijas sekretāres. Līdz ar to – tikšanās ar viņu nenotika. Toties mums nejauši, sarunājot tikšanos sociālajā tīklā “Facebook”, izdevās satikties un pārrunāt mūsu priekšlikumus ar kādu “Saskaņas” deputātu, kurš Rīgas domē darbojas satiksmes jomā – viņš ir Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja vietnieks,  kā arī  avīzes “СЕГОДНЯ” žurnālists Vadims Faļkovs. Lai arī tikāmies Rātsnamā, viņš uzsvēra, ka viss viņa teiktais ir privāts, nevis partijas viedoklis.

No viņa mēs noskaidrojām to, ka ielās ar sabiedriskā transporta joslām velosipēdistiem drošāk ir braukt pa brauktuves 2. joslu starp trolejbusu un vieglo autotransportu, nekā pa brauktuves malu. Tāpat šis “Saskaņas” deputāts izteica visnotaļ interesantu pieņēmumu – velosipēdisti piesārņo gaisu, jo ieelpo trīsreiz vairāk skābekļa nekā citi cilvēki. Tāpat viņš uzskata, ka velosipēdistu spēcīgās svīšanas dēļ viņiem veļa jāmazgā trīsreiz biežāk nekā citiem. Attiecīgi tiek piesārņota Baltijas jūra ar veļaspulvera piesārņotiem notekūdeņiem.

Rezultāts

Lai arī pēc šīm tikšanās reizēm varam tikai nedaudz spriest par partiju attieksmi pilsētvides un satiksmes jautājumos, svarīgākais tomēr ir darbi. Mēs ticam, ka ar labi izstrādātu programmu nākamo četru gadu laikā Rīgu lielā mērā ir iespējams padarīt par cilvēkiem draudzīgu pilsētu un sakārtot satiksmes problēmas. Pirmais solis uz to ir kvalitatīvi izstrādāta priekšvēlēšanu programma. Katras partijas programmu vērtēsim jau nākamajā rakstā, tāpēc sekojiet mums Facebook un Twitter, lai nepalaistu to garām. Un pats galvenais – atceries, ka 3. jūnijā būs Tava lielā iespēja uzlabot Rīgu. Nākamā tāda būs tikai pēc četriem gadiem, nepalaid garām!