Vanšu tilts

Kas jāizdara?

Uz tilta jāizveido fiziski nodalītas ietves un veloceļi, kā arī sabiedriskā transporta joslas. Jāveic satiksmes organizācijas izmaiņas Citadeles un K. Valdemāra ielas krustojumā, sakārtojot krustojumu izbraukšanu autovadītājiem un izveidojot gājēju pārejas. Tilta Ķīpsalas daļā jānodrošina savienojoša velosipēdu ceļa izbūve zem tilta, lai velosipēdisti varētu braukt pa pareizā virziena veloceļu.

Kur?

Projekta robežas ir sākot no Ķīpsalas līdz pat Zigfrīda Annas Meierovica bulvārim.

Kopējais posma garums: 1,1 km

Kāpēc?

Rīgā ir vairākas neatrisinātas pilsētvides problēmas – satiksmes drošība, sastrēgumi, slikta gaisa kvalitāte. Lai šīs problēmas atrisinātu, pilsētai ir jāveicina staigāšana ar kājām, braukšana ar velosipēdu un sabiedrisko transportu. Priekšnoteikums tam, lai pēc iespējas vairāk cilvēku ikdienas braucienus veiktu ar velosipēdu, ir nepārtraukts veloinfrastruktūras tīkls.

Šobrīd Vanšu tilts ir vieta ar vislielāko velosipēdistu plūsmu visā Rīgā – stundas laikā tiltam pāri izbrauc pat 573 velosipēdisti. Tas nozīmē ka gājējam, ejot pāri tiltam, var nākties pat 5 reizes minūtē satraukties par sev pretim vai no aizmugures braucošu velosipēdistu, jo absolūti lielākā velosipēdistu daļa (~98%) brauc pa ietvi. Nodalot gājēju un velosipēdistu plūsmas, šī problēma tiktu atrisināta.

Savukārt virzienā uz Centru katru rītu veidojas gari automašīnu sastrēgumi, kuros šobrīd spiesti stāvēt trolejbusi un autobusi. Izveidojot sabiedriskā transporta joslu, krietni uzlabotos sabiedriskā transporta servisa līmenis un būtu iespējams palielināt reisu biežumu.

Aptuvenās projekta izmaksas: ? milj. EUR *

 

Vizualizācijas “Pirms/Pēc”