Zemitāna tilts

Kas jāizdara?

Tilta daļā, kas ir tuvāk t/c “Domina”, ir jāizveido vismaz 3m plats divvirzienu veloceļš, kas no brauktuves jānodala ar stabiņiem. Otrā tilta pusē arī jāizveido vienvirziena veloceļš, kas no brauktuves jānodala ar stabiņiem. Veloceļš tilta centra pusē statusu maina uz “kopīgs gājēju un velosipēdistu ceļš”, lai pa to varētu pārvietoties arī gājēji, cilvēki invalīdu ratiņos. Šajā vietā, kur ratiņiem no ietves jānokļūst uz kopīgā gājēju un velosipēdistu ceļa, nepieciešams pieasfaltēt apmales, lai nodrošinātu invalīdiem patstāvīgi šķērsot tiltu. Sabiedriskā transporta pieturvietā jāizveido panduss pasažieru ērtai nokļūšanai transportā.

Kur?

Veloceļš jāizveido visā tilta garumā, nodrošinot iespēju gājējiem un velosipēdistiem droši šķērsot tiltu, savienojot pilsētas centru ar Purvciemu. Purvciems ir iedzīvotāju skaita ziņā lielākā Rīgas apkaime – tajā dzīvo aptuveni 60 tūkstoši iedzīvotāji.

Kopējais posma garums: 1,0 km

Kāpēc?

Rīgā ir vairākas neatrisinātas pilsētvides problēmas – satiksmes drošība, sastrēgumi, slikta gaisa kvalitāte. Lai šīs problēmas atrisinātu, pilsētai ir jāveicina staigāšana ar kājām, braukšana ar velosipēdu un sabiedrisko transportu. Priekšnoteikums tam, lai pēc iespējas vairāk cilvēku ikdienas braucienus veiktu ar velosipēdu, ir nepārtraukts veloinfrastruktūras tīkls. Tieši tāpat gājējiem ir nepieciešamas ietves.

Šobrīd Zemitānu tilts gājējiem un velosipēdistiem ir absolūti nepiemērots – centra pusē tiltam ir slēgtas abas ietves. Tas nozīmē, ka, piemēram, cilvēks invalīdu ratiņos vai vecāks ar bērnu ratiņiem tiltu nevar šķērsot. Velosipēdistiem ir atļauts izmantot sabiedriskā transporta joslu, bet šāds risinājums ir ārkārtīgi nedrošs un to izmantot var tikai pieredzējuši un droši cilvēki. Lielākajai iedzīvotāju daļai šāds risinājums – braukt pa vienu joslu ar autobusiem un trolejbusiem nav pieņemams. Lai šo problēmu pēc iespējas ātrāk atrisinātu, jāīsteno šāds pagaidu risinājums, izmantojot krāsu un norobežojošos stabiņus.

Aptuvenās projekta izmaksas: ? milj. EUR

 

Vizualizācija “Pirms/Pēc”